شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۱:۳۰:۱۰

برگزاری دومین همایش راهنمایان کشتی در بندرعباس

باشگاه خبری فراساحل: دومین همایش سراسری راهنمایان کشتی در بندرعباس آغاز بکار کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در آیین افتتاحیه این همایش، گفت: این همایش برای آشنایی راهنمایان کشتی با تجهیزات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها و افزایش ایمنی آبراه‌ها، کانال‌ها و بنادر به مدت 2 روز برگزار می‌شود. سید علی استیری با اشاره به اینکه 30 نفر فارغ‌التحصیل دریایی امسال بکار گرفته شده‌اند، افزود: تا پایان سال نیز 30 نفر دیگر گزینش می‌شوند و پس از کسب آموزش‌های عملی، کشتی‌های تا ظرفیت 14 هزار TEU کانتینر را در بنادری مانند شهید رجایی پهلو می‌دهند. وی از تدوین سیستم جامع راهنمایی ورود و خروج کشتی به بنادر و آبراه‌ها خبر داد و گفت: 2 یدک‌کش جدید نیز همزمان با خرید جرثقیل‌های کانتینری بندر شهید رجایی خریداری می‌شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، هیچ‌گونه سانحه آسیب به کشتی‌ها و آلودگی محیط‌زیست توسط عملیات جابجایی کشتی از لنگرگاه به اسکله اتفاق نیفتاده است. به گفته وی، امسال عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها در بنادر ایران 5 درصد بیشتر شده است و تا پایان سال عملیات مربوط به 25 هزار کشتی انجام شده است. لازم به ذکر است، ایجاد انگیزه مضاعف، هماهنگی بین بندر و شرکت خدماتی و تشکیل کمیته سوانح دریایی در شرکت‌ها از دیگر مباحثی بود که در این جلسه بحث گذاشته شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در ابتدای این نشست بر بکارگیری و تربیت نیروی جوان بخش دریایی تاکید کرد و گفت: با توجه به توسعه بنادر هرمزگان علاوه بر بندر شهید رجایی، در کیش، قشم، بندرلنگه و جاسک نیز به راهنمایان بیشتری نیاز است. ابراهیم ایدنی اضافه کرد: با توجه به اینکه بندر شهید رجایی یک بندر بین‌المللی است خدمات راهنمایی کشتی‌ها نیز باید در سطح استانداردهای بین‌المللی انجام شود.



  کد خبر : 409
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :